Share this
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
Rate this post

1. Găsirea de avocați specializați în alte domenii

Cu siguranță avocatul tău nu este specializat în toate domeniile de drept. Un avocat bun de business nu poate avea experiență în dreptul familiei sau viceversa.

Însă chiar dacă nu se poate ocupa singur de toate problemele tale juridice, ar putea să îți recomande pe cineva care să te ajute. Avocații își oferă reciproc recomandări foarte des, cu rezultate excelente. Poate fi vorba de un fost coleg de birou, un colaborator sau chiar un fost coleg de la facultatea de drept.

În orice caz, sunt șanse mari ca avocatul tău să aibă mai multe conexiuni în domeniul juridic și să îți poată oferi o recomandare valoroasă pentru cazul tău.

2. Recuperarea datoriilor 

Ok, cu siguranţă avocatul tău nu va merge să bată la ușa cuiva, cerându-ți banii înapoi.

Dar o somație de plată bine scrisă, semnată de un avocat, poate face minuni atunci când oamenii „uită” să returneze un împrumut sau refuză să te plătească pentru un serviciu pe care l-ai furnizat deja. Este, de asemenea, o alternativă mai ieftină și mai rapidă de a-ți soluționa problemele, în loc să mergi direct în instanţă.

3. Sfaturi în afaceri 

Un avocat de business se ocupă în general cu mai multe tipuri de clienți și cu afacerile lor – cu toate părțile bune și rele, uneori similar cu munca unui auditor. Iar cunoașterea aprofundată a unei afaceri îți poate oferi o perspectivă specială asupra lucrurilor.

Dacă ai probleme cu aspecte precum cash flow-ul, logistică sau facturare, poți încerca să discuți cu avocatul tău care este viziunea lui asupra problemei. Este posibil să știe cazuri de firme care s-au confruntat în trecut cu chestiuni similare. Sau problema ar putea să fie în gropată chiar în dedesubturile juridice ale business-ului tău. Poate ar trebui să refaci părți din contractele tale comerciale sau să schimbi structura corporativă a firmei, cine știe?

Așadar, nu ezita să îți contactezi  avocatul pentru ajutor. S-ar putea să fii surprins de rezultat.

4. Negocieri comerciale 

Ca și antreprenor, probabil te-ai obișnuit să te ocupi tu însuți de cele mai importate aspecte ale business-ului tău. Aceasta include luarea de decizii atunci când vine vorba de înțelegeri comerciale și negocieri cu clienți ori colaboratori.

Aceste sarcini pot fi însă destul de stresante și pot ajunge să copleșească pe proprietarul unei afaceri. Așa că poate fi o bună idee să îl lași pe avocatul tău să realizeze comunicarea în locul tău, ca să ai mai mult timp să te ocupi de cel mai important lucru, luarea deciziilor de business. Dacă permiți avocatului tău să fie vocea ta în negocieri, vei putea să îți menții mult mai ușor calmul în momente cheie și astfel să obții un rezultat mai bun în negocieri.

5. Asistență în materie fiscală 

În mod normal, contabilul tău se ocupă de aspectele financiare ale afacerii. Dar cum niciun avocat nu este la fel, nu toți contabilii sunt la fel. Sau la fel de buni.

De aceea, dacă ai vreo îndoială privind activitatea contabilului tău sau apar anumite semne ciudate, precum scrisori de la autoritățile fiscale de care contabilul te asigură că va „avea grijă” sau apar erori în contabilitate, poți discuta aceste aspecte cu avocatul tău.

Deși nu este el însuși contabil, avocatul va avea în mod normal anumite cunoștințe în domeniul financiar și poate înțelege mai bine inclusiv comunicările primite de la autoritățile publice. De asemenea, avocatul poate discuta cu contabilul tău pentru a afla dacă există anumite probleme financiare de care ar trebui să știi. În cel mai rău caz, avocatul tău poate chiar să îți recomande un alt profesionist pentru o a doua opinie privind registrele firmei sau chiar un alt contabil. Și să nu uităm – legislația fiscală, este în cele din urmă, tot o lege. Iar acesta este domeniul în care avocatul tău se descurcă cel mai bine.

6. Reprezentare în fața autorităților publice 

Autoritățile publice nu sunt cunoscute ca fiind cele mai transparente și inovatoare instituții. Personalul lor este uneori suprasolicitat și nu are stimulentele necesare pentru a oferi o bună comunicare cu clienții și pentru a oferi toate informațiile necesare în timp util.

Dacă ai o afacere privată, ești motivat să oferi cele mai bune servicii clienților pentru a-i păstra, nu? Dar când vine vorba de instituțiile publice, acestea nu au nicio concurență și nici nu sunt îngrijorate de „pierderea clienților”. În plus, nu le poți abandona dacă nu ești mulțumit de servicii și să alegi un alt furnizor, ca în mediul privat.

De aceea, avocatul tău poate fi e folos dacă lucrurile se blochează în comunicarea cu instituțiile publice. O adresă oficială din partea unui avocat va fi luată mai în serios și  soluționată chiar mai repede. Ca să nu mai vorbim de faptul că avocații pot fi mult mai insistenți și pot să înțeleagă mai ușor „limbajul de lemn” al instituțiilor publice.

7. Găsirea unor profesioniști pentru proiectul tău 

Este posibil să ai nevoie de un contabil bun, un cadastrist, arhitect, consultant financiar, agent imobiliar sau notar public în realizarea proiectelor tale. Dar profesioniștii adevărați sunt uneori greu de găsit. Așadar, data viitoare în loc să apelezi la o căutare Google sau să îți întrebi prietenii, încarcă să apelezi întâi la avocatul tău pentru o recomandare.

Avocatul tău este bun la multe lucruri, dar nu poate face chiar totul. De exemplu, ar putea fi foarte priceput în realizarea documentației pentru o tranzacție imobiliară, dar nu poate să îți găsească imobilul potrivit în locul tău și nici nu poate legaliza actele tranzacției. El poate însă să recomande o persoană potrivită pentru acest lucru. Sunt șanse mari să fi lucrat cu astfel de profesioniști în trecut și să aibă contactele potrivite în domeniul respectiv.

Dorești mai multe informații sau asistență juridică nostru pentru problemele tale juridice? Contactați-ne la office@rrpb.ro sau prin formularul de contact de pe site-ul nostru www.rrpb.ro.